Зміни торкнуться не тільки розміру виплат та вартості полісу, а й страхового ринку загалом.
Підписаний президентом Володимиром Зеленським закон, що передбачає велику реформу страхування цивільно-правової відповідальності власників транспортних засобів, передбачає оформлення «автоцивілки» за новими правилами вже наступного року. Це призведе до суттєвих змін не лише для власників полісу ОСАЦВ, але й для страхового ринку та для роботи Моторно-транспортного страхового бюро.
Про це пише "Мінфін", аналізуючи новинки в законі.
ТОП 5 нововведень для власників транспортних засобів та постраждалих у ДТП пасажирів:
- Поступове підвищення розміру страхових сум до розмірів, що діють в ЄС. Протягом двох років після набуття чинності новим законом ліміти зі шкоди життю та здоров'ю збільшаться до 1 млн гривень на постраждалого, і до 20 млн — на один страховий випадок (якщо постраждалих було багато). Ліміт із пошкодженого майна зросте до 2 млн гривень.
- Запуск оперативних гарантійних виплат потерпілим із фонду Моторно-транспортного страхового бюро, наприклад, якщо страховик, який продав ОСАЦВ автовласнику, виявиться неплатоспроможним. Проте отримати гроші можна лише після процедури банкрутства страховика.
- Розширення оформлення ДТП європротоколом (без виклику поліції). Це дозволить заощадити час учасникам ДТП.
- При розрахунку страхових виплат на авто не враховуватиметься знос транспортного засобу. За новим законом сума компенсації має бути такою, щоби за неї можна було відновити машину до колишнього стану.
- Дія поліса ОСАЦВ поширюватиметься не лише на ремонт авто потерпілої сторони, а й на відновлення транспортного засобу «винуватця» ДТП (зараз оплачує ремонт самостійно).
Що зміниться на страховому ринку:
- Поліси можуть подорожчати вдвічі, але це компенсуватиметься збільшенням виплат. Планується запустити «вільне ціноутворення»: страховики самі визначатимуть тарифну політику та виставлятимуть «справедливі ціни» з огляду на персональну історію кожного клієнта. Наприклад, якщо раніше він їздив без аварій, цінник на ОСАЦВ буде нижчим і навпаки.
- Заборона встановлювати франшизи за полісами ОСАЦВ.
- Термін розгляду заявок на страхові виплати зменшено з 90 до 60 днів.
- Цифровізація системи страхування аж до відмови від договорів ОСАЦВ у паперовій формі.
Реформа моторно-транспортного страхового бюро:
- дворівнева система корпоративного управління,
- скорочення кількості органів управління,
- перегляд розподілу повноважень із передачею окремих функцій на аутсорсинг.
Раніше ми писали про те, що Експортно-кредитна агенція України починає приймати заявки на страхування інвестицій від військових та політичних ризиків.